Odstraňování problémů s LFX
- 1. Baterie se nenabíjí
- 2. Běžné problémy s vozidlem, které mohou vést k vybití baterie nebo ke špatnému startovacímu výkonu
- 3. Pokud je vozidlo delší dobu odstaveno
- 4. Pokud je baterie příliš vybitá
- 5. SOC graf Shorai LFX
- 6. Časy nabíjení baterie
Odhady dob nabíjení najdete v referenčním listu doby nabíjení. Většina modelů baterií Shorai LFX se plně nabije za 1-2 hodiny z 30% SOC při použití typické nabíječky s rychlostí 2A. U větších baterií, jako je LFX36, při používání udržovací nabíječky s nízkým výkonem s rychlostí 0,75 A může trvat úplné nabití až 12 hodin.
Pokud používáte nabíječku olověného typu, NEPOUŽÍVEJTE, pokud má automatický režim „desulfatace“, „oprava“, „obnova“ nebo „zotavení“ , který nelze vypnout. Olověné nabíječky lze použít k pravidelnému údržbovému nabíjení a po úplném nabití baterie ji odpojte. NENECHÁVEJTE olověnou nabíječku připojenou trvale k baterii, protože většina NEDOKÁŽE ZAJISTIT správné napětí pro lithiové baterie. DŮLEŽITÉ - pokud je baterie LFX hluboce vybitá pod 12,86 V, lze k obnovení baterie použít pouze lithiovou nabíječku s vyvážením článků. Nabíječky Shorai BMS01 jsou doporučené nabíječky pro vyvážení článků.
Když je baterie Shorai LFX plně nabitá, bude naměřené špičkové napětí ~ 14,4V. Plovoucí napětí baterie LFX na 14,6-14,8V po dobu 24 hodin může pomoci zlepšit kapacitu a zpomalit rychlost samovybíjení. Pokud je rychlost samovybíjení baterie testována ve zkušebním stavu po dobu 24 hodin mimo vozidlo a napětí baterie klesne pod 13,3 V, může baterie vyžadovat další vyvážení článků a opětovné nabíjení.
Pokud baterii necháte několik měsíců odstavenou mimo vozidlo, je normální pokles napětí až na 13,2V. Pokud je baterie plně nabitá na 14,4 V a umístěna mimo vozidlo, může vydržet až 1 rok, bez nutnosti nabíjení.
Je důležité si uvědomit, že napětí baterie po připojení k vozidlu poklesne rychleji kvůli parazitnímu odběru elektrických systémů. Většina vozidel čerpá při vypnutém zapalování méně než 2 mA, ale některá vybijí baterii až 350 mA. Baterie, která zůstane trvale připojena k vozidlu a která bude mít mezi jízdami dlouhou pauzu a její klidové napětí klesne pod 13,1 V je nutné před startem nabít! Obecně platí pravidlo, nabíjet baterii, pokud je pauza mezi jízdou delší než 1 měsíc. Některá vozidla s vypnutým zapalováním dokážou baterii vybít na 13,1 V za pouhých několik dní!
Běžné problémy s vozidlem, které mohou vést k vybití baterie nebo ke špatnému startovacímu výkonu
Pokud nabíjecí systém vozidla nefunguje správně, baterie se během jízdy vybije. Pomocí voltmetru zkontrolujte, zda je výstupní napětí nabíjecího systému 13,6 V - 14,4 V při ~ 2000 ot./min.
Pokud je vozidlo delší dobu odstaveno, může vybít baterii z parazitního odběru proudu.
Pokud je vozidlo delší dobu odstaveno
Baterie Shorai má velmi nízké samovybíjení a vydrží přibližně 1 rok při odpojení do hodnoty napětí 13,1 V. Pokud je však nainstalována na vozidle a nepoužívá se, může elektrický systém vozidla časem vybít baterii. Nejedná se o výrobní vadu a nevztahuje se na ni záruka.
Pokud je baterie trvale připojena na vozidle, nabijte ji, pokud napětí klesne pod 13,3 V. Pro účely trvalého připojení na vozidle a skladování, se doporučuje nabíječka Shorai BMS-01.
Pokud je baterie příliš vybitá
Pokud používáte nabíječku Shorai na hluboce vybitou baterii, je typické střídání žlutého a zeleného světla tam a zpět, pokud je napětí baterie nižší než 50% (13,1 V). Nabíjení může trvat několik hodin, ale můžete zrychlit proces dobíjení pravidelným stisknutím tlačítka nabíjení a / nebo odpojením a opětovným připojením nabíječky k opětovnému vzorkování úrovně napětí. Jakmile napětí překročí 13,1 V, nabíječka bude pracovat v režimu normálního nabíjení (blikající zelené světlo). V režimu nabíjení dodá plnou rychlost nabíjení 2 A a nabíjení se obvykle dokončí za méně než hodinu. Pokud nemůžete obnovit baterii, vraťte ji do VPMtech, abychom ji mohli opravit a otestovat.
SOC graf Shorai LFX
Nabíjecí proud (A) | |||||
0,75 | 2 | 4 | 6 | ||
Položka | Počáteční stav nabití | Počáteční stav nabití | Počáteční stav nabití | Počáteční stav nabití | |
30% SOC | 30% SOC | 30% SOC | 30% SOC | ||
Model baterie | Kapacita (Ah) | Doba nabíjení (hodiny) | Doba nabíjení (hodiny) | Doba nabíjení (hodiny) | Doba nabíjení (hodiny) |
LFX07L2-BS12 | 2 | 1.9 | 0,7 | 0,4 | 0.2 |
LFX09A2-BS12 | 3 | 2.8 | 1.1 | 0,5 | 0,4 |
LFX09L2-BS12 | 3 | 2.8 | 1.1 | 0,5 | 0,4 |
LFX12A1-BS12 | 3.5 | 3.3 | 1.2 | 0,6 | 0,4 |
LFX14A1-BS12 | 4.5 | 4.2 | 1.6 | 0,8 | 0,5 |
LFX14A2-BS12 | 4 | 3.7 | 1.4 | 0,7 | 0,5 |
LFX14A4-BS12 | 4.5 | 4.2 | 1.6 | 0,8 | 0,5 |
LFX14A5-BS12 | 4.5 | 4.2 | 1.6 | 0,8 | 0,5 |
LFX14L2-BS12 | 4 | 3.7 | 1.4 | 0,7 | 0,5 |
LFX14L5-BS12 | 4.5 | 4.2 | 1.6 | 0,8 | 0,5 |
LFX18A1-BS12 | 6 | 5.6 | 2.1 | 1.1 | 0,7 |
LFX18A2-BS06 | 6 | 5.6 | 2.1 | 1.1 | 0,7 |
LFX18L1-BS12 | 6 | 5.6 | 2.1 | 1.1 | 0,7 |
LFX18L2-BS06 | 6 | 5.6 | 2.1 | 1.1 | 0,7 |
LFX19A4-BS12 | 6.4 | 6.0 | 2.2 | 1.1 | 0,7 |
LFX21A6-BS12 | 7 | 6.5 | 2.5 | 1.2 | 0,8 |
LFX21L6-BS12 | 7 | 6.5 | 2.5 | 1.2 | 0,8 |
LFX24A3-BS12 | 8 | 7.5 | 2.8 | 1.4 | 0,9 |
LFX24L3-BS12 | 8 | 7.5 | 2.8 | 1.4 | 0,9 |
LFX27A3-BS12 | 9 | 8.4 | 3.2 | 1.6 | 1.1 |
LFX27L3-BS12 | 9 | 8.4 | 3.2 | 1.6 | 1.1 |
LFX36A3-BS12 | 12 | 11.2 | 4.2 | 2.1 | 1.4 |
LFX36L3-BS12 | 12 | 11.2 | 4.2 | 2.1 | 1.4 |
Poznámka - skutečné doby nabíjení se budou lišit v závislosti na pracovním cyklu nabíječky a budou delší, pokud je proud RMS menší než vypočítaná hodnota.